2 dolog amit remote-ban, vezetőként, mindenképpen jó, ha szem előtt tartasz

Többek között azért is, mert krízisben a vezetői minőség kulcsfontosságú a munkavállalók elkötelezettsége és rugalmassága szempontjából - ami önmagában nem újdonság. A remote-lét azonban nem könnyíti meg...

2 dolog amit remote-ban, vezetőként, mindenképpen jó, ha szem előtt tartasz

A legfrissebb tapasztalatok azt mutatják, hogy az igazán erős vezetők a COVID közepette is hozzá tudtak járulni a munkavállalók lojalitásának és elköteleződésének megtartásához, sőt, akár az emeléséhez is. 

Kevesebb negatív megnyilvánulás és több, a cégre vonatkozó ajánlás köszönhető a válságban való jó vezetésnek.

Az elkötelezett munkavállalók pedig sokkal rugalmasabbak és kevésbé érzik magukat túlterhelve az olykor kiszámíthatatlan változások közepette.

A krízisben való jobb vezetővé válás egyik eszköze a kommunikáció javítása. 

Mit lehet tenni a hatékony kommunikáció érdekében távmunka közben?

1. Korlátozd a kommunikációt egy, max. két platformra

A több platform közötti folyamatos váltogatás csak további zavaró tényezőként szolgálhat. 

2. Határozz meg egyértelmű elvárásokat és célokat

Ez mondjuk nem csak távmunka esetén hasznos! A távmunkához elég sok önmotivációra van szükség, amin a bizonytalanság és a bezártság nem sokat lendít. Az egyértelműség világos irányt és keretet nyújt a távoli munkatársak számára a célok eléréséhez. A világos és elérhető mérföldkövek pl. a határidők, vagy célok kitűzése biztosítja az idő hatékony kezeléséhez szükséges információkat. Győződj meg róla, hogy a célok konkrétak, mérhetőek, reálisak, időhöz kötöttek és kölcsönösen elfogadottak legyenek.

Olvass többet: 5 lépés a minőségi kommunikáció érdekében

Most már nem kétséges, hogy a COVID-19 véglegesen megváltoztatja a munkahelyeket.

Vezetőként pedig élned kell - de legalábbis érdemes - az új szokásokkal és beruházásokkal, hogy optimlaizálni tudd az új munkamódszereket és sikeres legyél majd a világjárvány utáni időkben is ...

Olvass többet: Milyen készségekre lesz szükséged vezetőként vagy vállalkozóként a következő 12 - 24 hónapban? 

Jobbik esetben a pandémia a vezetői stílust megértőbbé és rugalmasabbá alakította, a nagyobb hitelesség és a munka ember-központúbb megközelítése érdekében. Egy további következmény pedig, hogy az alkalmazottak elvárásai, törekvései és teljesítménye minden eddiginél jobban szinkronban vannak a vállalti célokkal. Élj a lehetőséggel!

(Forrás: HRD)

Bízom benne, hogy Te is kedvet kaptál ahhoz, hogy jobban odafigyelj a kommunikációdra. Ha szükséged van támogatásra vagy nem tudod, hogyan állj neki, keress engem! Foglalj időpontot hozzám a gertrud@kiralygertrud.hu e-mail címen vagy a honlapomon.

HA ÖNMAGAD FEJLESZTED, A CÉGED FEJLESZTED!

Ezek is érdekelhetnek: