5 tény, amivel minden vezetőnek szembe kell néznie

... és nem csupán szembenézni, hanem elfogadni is. Azt pl., hogy a vezetésben, mint minden másban is, kemény realitások vannak, amelyeket nem érdemes ignorálni.

5 tény, amivel minden vezetőnek szembe kell néznie

Kívánhatod - bár nem túl hatékony-, hogy bár másképp lenne, és bizonyos értelemben csinálhatod is másképp, de bármi legyen a helyzet, az soha nem vezet jóra, ha ignorálod azt, ami éppen zajlik.

Vannak helyzetek, amikor úgy érezheted, hogy a vezetés egy megoldandó probléma, máskor meg úgy, hogy maga a megtapasztalható valóság.

Egy biztos, hogy ezek a bizonyos helyzetek akár vállalkozó vagy, akár vezetőként működsz egy cég keretein belül, elkerülhetetlenek.

Milyen tényekkel fogsz nagy valószínűséggel találkozni vezetői léted bizonyos pontjain?

Az alábbiakkal:

1. Nem mindig kapod meg azt az elismerést, amit megérdemelsz (vagy gondolod, hogy megérdemelnéd). 

Ha van valaki, aki azt azt gondolná, hogy a vezetői szerep az elismerés és a dicsőség elnyerésének lehetőségét tartogatja, jobb ha ezt újragondolja. Sokkal inkább szól arról, hogy mindezt ők adják másoknak, elismerve többek között a hozzájárulásukat. Érezheted úgy, hogy többet érdemelsz, de ez nem így működik, és minél hamarabb szembenézel a valósággal, annál kevésbé leszel csalódott. Az a vezető, aki egyformán szenvedélyesen tud vezetni egy nemes ügyért, és egy impozáns jövőképért, miközben kevesebb elismerést kap (de többet, mint amennyi kritikát), jó úton halad a siker felé.

2. A vezetői szerep igazán magányos lehet. 

Vezetőnek lenni nagy felelősséggel jár. Sokan nézhetnek rád úgy, mint aki mindig tudja a választ és a megfelelő irányt, de kihez fordulhatsz te, amikor inspirációra vagy motivációra van szükséged? A valóság az, hogy a vezetés sokszor magányos és elszigetelt „élmény”. Az ellenszert csak saját magadnak tudod megteremteni, ha létrehozol magadnak egy támogatói kört, ami érted van.

3. A nyomás folytonos és kimerítő. 

Egy vezetőnek top-on kell lennie, méghozzá teljes „játékidőben”, ami nagyjából 24/7 arányt mutat. Jellemzően nem engedheted meg magadnak, hogy leeressz, mert az emberek számítanak rád és mindig van mit csinálni. Néha már a puszta nyomás is teljesen kimerítő tud lenni, ezért ha nem akarsz kiégni, meg kell találni az egyensúlyt a szakmai- és a magánélet között, és megtenni mindent azért, hogy a fontos dolgok prioritást nyerjenek - te is legyél köztük!

4. A gondolkodásmódod nem csak rád, hanem a körülötted lévőkre is hatással van. 

A pozitív hozzáállás - nem a hurrá optimizmus! - megtartása nem csupán egy opció, hanem szükségszerűség is egyben. Vezetőként meg kell tartani a pozitív és optimista gondolkodásmódot, mert az emberek erre támaszkodnak. Ha a hozzáállásod inkább lemondó, vagy feladó, vagy érdektelen, az a körülötted lévőkre is hatással lesz. Tenned kell a pozitív hozzáállás fenntartásáért, mert a negativitás szükségtelen zavarokat és nyugtalanságot okoz a beosztottak, alkalmazottak köreiben.

5. A hitelességed erő is egyben.

Aki nem igazán tudja magáévá tenni ezt a gondolatot, annak talán ez a sebezhetőséget képviseli és ettől tartva nem tarja okos lépésnek. Valóban igaz, a hitelesség sebezhetővé tesz, de van ennek egy másik oldala is: a sebezhetőség lehet a legjobb dolog, ami a vezetőt szolgálja. Segít kitűnni a tömegből, hogy szinte kiragyogjon a maga valójában és ne csak abban a „fényben”, amiben mások akarják látni. Még abban a környezetben is, ahol a hitelesség nem értékelt, a legjobb vezetők tudják, hogy „igaznak” lenni, igenis erősség.

Ezek a tények egy tanulási folyamat részét képezik sokak számára, legyen szó vezetésről, vagy bármely más területről. A vezető szerepet betöltése során persze egyértelműen kiderül, hogy nem csak erről szól a "kemény valóság", de az, hogy mit kezd ezekkel valaki, az bizony számít!

A valóság elől nem érdemes elszökni. Bele kell állni és megtenni mindent, hogy azzá váljon, amit szeretnénk. Mert egy rossz vezető „elronthatja” a legjobb embereket is ...

VEZESS ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Regisztrálj a skillclub -ba  és fejleszd a különböző készségeidet, mint pl. vezetés, időgazdálkodás, kommunikáció, konfliktuskezelés, kérdezéstechnika!

Ezek is érdekelhetnek: