8 szokás, ami biztos nem könnyíti meg a veled való munkát

...és még a kapcsolataid minőségén is nyomot hagy. Utóbbi abból is látszódhat, hogy bár óriási erőfeszítéseket teszel pl. a szakmai kapcsolataid bővítésére, az eredmény mégsem az, amire vágysz.

8 szokás, ami biztos nem könnyíti meg a veled való munkát

Jellemző lehet, hogy egy ígéretesnek induló kapcsolat már jóval azelőtt meghiúsul, hogy egyáltalán lehetett volna belőle valami.

Azzal is találkozhatsz, hogy a kollégák mintha kerülnének és nem feltétlen vonnak be olyan dolgokba, amik valójában rád is taroznak. 

Azt is tapasztalhatod, hogy előbb-utóbb nem kérik ki a véleményedet, nem vonnak be szinte semmibe, és te vagy az, aki utoljára tud meg sok mindent.

Lehet másokat okolni, meg a rendszert, a környezetet szidni, de az esetek döntő többségében a probléma a tükörből bámul vissza rád ...

Milyen viselkedések tartják tőled inkább távol a lehetőségeket és előbb-utóbb az embereket is?

1. Túl sokat beszélsz

Senki sem akar fogolyként hallgatni valakit, aki egyfolytában csak magáról, és a saját témájáról beszél. Koncentrálj arra, hogy a beszélgetés két-irányú legyen, mutass érdeklődést aziránt is, amit a másik kommunikál. ÉS hallgasd meg figyelmesen. Nyitott kérdéseket tegyél fel és figyelj a válaszra. A legkönnyebb módja, hogy briliáns társalgónak tartsanak az, hogy többet hallgatsz, mint beszélsz. Ráadásul fókuszáltan sokkal hatékonyabban lehet megbeszélni a dolgokat.

2. Pletykálsz, nyafogsz és panaszkodsz

Ha azon töprengsz, hogy mostanában miért nem kérdezik meg tőled, hogy „Mi újság, hogy vagy?”, talán azért lehet, mert általában valami negatívat szoktál mondani. Egy fanyar „lehetne rosszabb is”, kevésbé lelkesítő, mint az, hogy”Köszönöm jól vagyok és te, hogy vagy?”.A legtöbb ember természetesen azokhoz vonzódik, akik pozitívak és barátságosak.

Ha te vagy az a barát vagy munkatárs, aki úgy érzi, hogy neki kell tájékoztatni a többieket az aktuális drámákról, akkor valószínűleg nem kezeled megfelelően a bizalmas információkat (még akkor sem, ha azt állítod, hogy te aztán a sírodig őrzöd a titkokat). Ez egyszerűen nem igaz rád. Amikor megsérted mások magánéletét, akkor nehéz visszanyerni többek között a tiszteletüket is.

3. Mindig késel

Kevés irritálóbb dolog van annál, minthogy vársz valakire, aki jellemzően késik. Egy megbeszélésre vagy egy baráttal megbeszélt ebédre a csúszással való érkezés, azt az üzenetet küldi rólad, hogy gondjaid vannak az időgazdálkodással és /vagy inem tisteled a másik fél idejét. Nem te vagy az egyetlen, aki elképesztően elfoglalt, és a jövőben valószínűleg sokkal több szabadidőd lenne, ha felhagynál ezzel a meglehetősen tiszteletlen „mintával”. Amennyiben hajlamos vagy megvárakoztatni az embereket, akkor jobb, ha azonnal felhagysz ezzel!

4. Türelmetlen és kiszámíthatatlan vagy

Az egyik pillanatban még nevetsz és élvezed a társaságot, a következőben pedig szó nélkül elviharzol. Esetenként bárkinek lehet egy rossz napja, de ha az emberek nem tudják, mire számíthatnak, amikor ott vagy, akkor itt az ideje megtanulni, hogyan kezeld az érzelmeidet! Amennyiben azt hiszed, hogy az emberek inkompetensek ahhoz, hogy megértsenek vagy, hogy általában te vagy az, aki kvázi egy áldozat, akkor a hozzáállásodra ráférne némi kiigazítás. Önmagad fejlesztése a szokásaid megváltoztatását jelenti és olyan stratégiák kialakítását, amelyek kontroll alatt tartják a vérmérsékletedet.

5. Lelketlen vagy

Ha különböző csípős megjegyzéseket teszel pl. a közösségi média felületein, vagy éppen „csak viccelsz”, miközben látszólag csak megkérdőjelezve DE valójában elutasítasz valamit, hidd el, hogy, hosszú távon nem lesz nyerő stratégia. Egyrészt a humor csak kis adagokban vicces és csak akkor, ha nem úgy irányul valakire, hogy romboló legyen - és az is min., hogy minkét fél nevet rajta. Másrészt sokkal korrektebb egyenes kommunikálni, ha valami számodra nem ok - hiszenmindenkinek lehet saját véleménye, csak nem mindegy hogyan tálalja.

6. Nem kérsz bocsánatot

Nem te vagy az egyetlen, akinek nehéz bocsánatot kérni, de tudd, hogyilyenkor te vagy az, aki nem vállalja a felelősséget egy hibáért. A tévedés bevállalása egyidejűleg mutatja a jellemedet és azt is lehetővé teszi, hogy mások észrevegyék a rugalmasságodat, továbbá azt, hogy hajlandó vagy jóvátenni a dolgokat. Ez egyrészt a kapcsolatot is erősítheti, másrészt bizalomra is ösztönöz. Hagyd ki a bocsánatkérésből a „de” és a „ha” szavakat, mert ezzel hárítod csak a felelősséget!

7. Megbízhatatlan vagy, ergo nem lehet rád számítani

Nehéz kapcsolatot ápolni valakivel, aki megbízhatatlan. Az emberek azokkal üzletelnek, akikben megbíznak, és azokkal találkoznak, vagy alakítanak ki barátságot, akikkel biztonságban érzik magukat. A becstelenségnek és a megtévesztésnek hosszú távú és negatív következményei lesznek. Kevés annál rosszabb dolog van, mint a hitelesség elvesztése. Ha hibázol, „takaríts fel magad után”! Ha újra és újra, „következetesen” elköveted azt a hibát, az már szándékosnak számít!

8. Senkiben és semmiben nem bízol - magadon kívül

Az előző téma, egy másik perspektívából. Nincs ember, akiben megbízol, vagy akiről elhiszed, hogy azt csinálja, amit mond és még akár jól is. A körülötted lévők szempontjából teljesen mindegy, hogy ez miért van így - ez a te történeted és a megoldás is a te kezedben van. Nagyon könnyen elvész még a kezdeti lelkesedés is, ha azt tapasztalják, hogy hiába tesznek bele "mindent", valahogy mindig kételkedsz, ellenőrzöl  - feleslegesen köröket futsz - és a dolgokat alapvetően úgy kell csinálni, ahogyan te elképzelted, tapasztaltad. Vezetőként így nevelhetsz tökéletes "bábukat".

Mivel a másokkal való kapcsolódás a siker egyik kulcsa, érdemes "befektetned" a minőségi kapcsolatokba és hidd el, hogy bőven meg fog térülni, mind a szakmai, mind a személyes céljaid vonatkozásában.

Kapcsolatok nélkül nem juthatunk messzire. 

Minőségi kapcsolatok nélkül szintén csak helyben toporgunk. 

A lényeg: Mindenkinek a saját felelőssége, hogy van jelen a kapcsolataiban, mit ad és mutat magából. 

És ha már itt tartunk: Kapcsolódásaink nagy része a közösségi oldalakon zajlik. Üdvözítő lenne a különböző frusztrációkat a helyükön, és az annak leginkább megfelelő keretek között kezelni - a sokszor nyilvános fröcsögés helyett! 

VEZESS ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Regisztrálj a skillclub -ba  és fejleszd a különböző készségeidet, mint pl. vezetés, időgazdálkodás, kommunikáció, konfliktuskezelés, kérdezéstechnika!

Ezek is érdekelhetnek: