CEO tippek - Mit csinálhatnál mondjuk másképp?

A kritikus gondolkodás egy fontos vezetői készség. Megkérdőjelezni a saját, eddigi, ráadásul jól működő szokásokat, bátorság és alázat kérdése is,

CEO tippek - Mit csinálhatnál mondjuk másképp?

Másképp csinálni valamit, pláne ha nincs különösebb ok rá, elég nagy fegyelmezettséget és belső elköteleződést igényel. Utóbbit leginkább a változás és az abban rejlő lehetőségek irányába.

Másképp csinálni valamit, mert van rá okunk pl. valahogy nem működnek olajozottan a dolgok, nem úgy alakulnak az eredmények, vagy mert egy nagyot akarunk lépni, szintén fegyelmezettséget és elköteleződést igényel, kiegészülve némi külső nyomással - ami vagy segít, vagy nem, de van.

Néha túl sok mindenen akarunk egyszerre változtatni, és ilyenkor nehéz lekövetni, hogy a változást - bármelyik irányba - végül mi okozta.

Érdemes úgy ránézni, hogy a jelenlegi működés viszonylatában melyiknek lehet a legnagyonbb hozzáadott értéke... és azzal kísérletezni De nem csak pár hétig!

10 tipp ahhoz, hogy CEO-ként mit lehetne másképp csinálni, ha eddig még nem tetted:

Vonulj háttérbe - mert az segít a csapatnak megbirkózni az új kihívásokkal! 

Szárnyakat adhat és még növekedést is hozhat, amikor egy cégvezető valamilyen okból háttérbe vonul, a feladatait pedig a vezetői team látja el. Ez az a tapasztalás, ami átformálhatja a felelősség megosztásáról, a közös munkáról és az együttműködésen alapuló vezetésről alkotott nézeteket és a csapaton belüli sokféleség tiszteletét.

Adj helyet a tiédtől eltérő vezetési stílusoknak is!

Lassulj le!. Annak, aki szeret mindig valami fontosat csinálni, és fokozatosan javítani a körülményeken, néha nehéz elfogadni, hogy nem mindenki ilyen. Pedig ez nem baj, mert vezetőként képesnek kell lenni olyan embereket vezetni, akik nem olyanok, mint mi. A saját vezetési stílusnak idomulni kell több, másfajta vezetési stílushoz.

A teljes képből keress perspektívát! 

A teljes összkép megértéséhez az igények meghallásán keresztül vezet az út. Lehet szó politikai nézetekről vagy más megosztó nézőpontokról, egy cég sikerének érdekében mindettől függetlenül meg kell érteni a vásárlókat. Mi az, ami foglakoztatja őket, mi fontos a számukra, stb. Meghallgatni és meghallani minden perspektívát.

Adj konstruktív visszajelzéseket! 

Cél a gyakoribb, gyorsabb és konstruktív visszajelzések adása. Talán nem kell indokolni, hogy miért...

Időben, de inkább korán alkalmazkodj!

Pl. egy növekedési szakaszban lévő startup élén minden év újabb kihívást jelenthet, hiszen egy olyan céget irányítani, ami teljesen más képet mutat az év elején és az év végén, elég nagy kihívás. Óriási jelentősége van annak, hogy a vezetői képességek lépést tudjanak tartani a cég növekedésével.

Tiszta jövőkép = Reális ütemterv

Fókuszban a világosság növelése. Egyszerűen nem lehet inspirálni valakit, ha nem tudjuk megfogalmazni a víziót, azt, hogy pontosan hová tartunk, és hogy miért kell neki csatlakozni. Minden alkalommal, amikor egy határozott, tisztább képet tudunk festeni a jövőről, óriási lépésekre lehetünk képesek. Az egyszerűség nehéz dolog, de érdemes akár hosszú órákat eltölteni azzal, hogy biztosak legyünk benne, megértették a lényeget, és akkor kommunikálni már tényleg csak néhány másodperc.

Hozz jó döntést, a legnépszerűbb döntés helyett!

Amikor több nehéz döntést kell meghozni, felmerülhet a gondolat hogy a jó döntések, nem mindig a legnépszerűbb döntések. Vezetőként néha (vagy gyakran) olyan döntéseket kell hozni, amelyek a szervezetnek jók, de nem mindenkinek tetszenek. És ez így van rendben.

Légy jelen és vond be az alkalmazottaidat!

Amikor egy vezető üzleti okokból sokat van távol, kövessék ezt olyan időszakok is, amikor többet van az irodában. Fontos a csapattal eltöltött idő. Lépéseket kell tenni azért, hogy legyen erre egy bevált rutin, pl. közös ebédek. Amikor egy cég növekedésnek indul, és pár emberből több száz fős vállalattá növi ki magát, különösen fontos megtartani a nyílt és őszinte párbeszédet, és erre kiváló alkalom lehet egy-egy közös ebéd.

Szerződtess lassan, bocsáss el gyorsan!

Vezetőként nem azzal kell tölteni az időt, hogy felügyeljük az embereket, a munkamoráljukat, a pozitív hozzáállásukat és a végrehajtást – hanem olyan embereket kell felvenni, akikben ez meg van. Így pedig már egyszerű koncentrálni arra, ami számít: az üzlet növekedésére.

Csinálj kevesebbet, de csináld jobban!

Könnyű beleesni abba a csapdába, hogy túl sok mindent próbálunk csinálni és nem töltünk elég időt a mélyebb koncentrációval és a fókuszálással. Jó cél lehet kevesebb dolgot tenni kiválóbb eredménnyel, több időt szánni a jövőn való gondolkodással, a képernyő előtt töltött idő rovására, és olyan nehéz problémákat megoldani, amelyekkel gyakran találkozunk.

Másképp működni nem könnyű, eredményeket produkálhathiszen behúzhat a rutin. Megpróbálni másképp működni azért érdemes, mert meglepő és értékes eredményeket produkálhat.

VEZESS ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Regisztrálj a SkillCub -ba  és fejleszd az ún.'"soft" készségeidet, mint pl. időgazdálkodás, kommunikáció, konfliktuskezelés, kérdezéstechnika!

Ezek is érdekelhetnek: