Mi az egyik legjobb és legegyszerűbb tanács, amit vezetőként kaphatsz?

Általában a legtöbb vezető keresi a lehetőségeket a fejlődésre, általában inkább komplex dolgokban gondolkodnak és általában nem feltétlen a saját maguk működésükkel kezdenék ...

Mi az egyik legjobb és legegyszerűbb tanács, amit vezetőként kaphatsz?

Amikor a vezetők tanácsadóhoz fordulnak, jellemzően azt kérdezik, mit csináljanak ahhoz, hogy a dolgok jobban működjenek. 

Válaszként pedig mintha nagyobb értéke lenne az összetett folyamatoknak - és persze van, amikor arra van szükség -, azonban a legjobb és legegyszerűbb tanács egy nagyon egyszerű technika, ami ráadásul azonnal javíthat a vezetői hatékonyságon, ráadásul pénzbe sem kerül.

"Lépj ki az irodádból!"

Mert az a vezető, aki mindig az irodájában ül, zárt ajtók mögött, nem az a vezető, akit követni akarnak.

Állj fel és menj ki!

Beszélgess a csapatoddal, kapcsolódj hozzájuk, szólj az emberekhez, legyél jelen, legyél elérhető!

Miközben majd ezt teszed, gyakorold az alábbi technikákat:

Mosolyogj, de őszintén! - A mosoly egy nagyon erős eszköz. Segít, hogy az emberek el tudjanak lazulni körülötted, közelebb hozza őket és lehetővé teszi azt is, hogy könnyebben kapcsolódj másokhoz.

Foglalkozz velük őszinte érdeklődéssel! - Tanulmányok sora szerint a munkavállalók 70 %-a kissé szánalmasan érzi magát a munkahelyén és a legtöbben úgy érzik, hogy a főnökük nem foglalkozik velük. Jobban is csinálhatod! Kapcsolódj a csapatodhoz, találd ki a módját, hogy tudják, fontosak a számodra.

Hallgass figyelmesen! - Nyisd ki a füleidet! Gyakran azt gondolják a vezetők, hogy nekik csak beszélni kell és ez minden. Hát nem! A legjobb, amit csinálhatsz, hogy mosolyogsz, és figyelmesen hallgatsz. Nagyon sok minden van az emberek fejében, és szükségük van valakire, aki elérhető számukra, és meghallgatja, amit mondani akarnak.

Kérdezz kíváncsian! - A legjobb vezetők mindig kérdeznek és nem csak azért, hogy információt szedjenek ki, hanem azért is, hogy így segítsenek másoknak megérteni egy-egy problémát.

Válaszolj komolyan! - Valószínűleg a legtöbb embernek a kollégáid közül vannak kérdései, de félhetnek attól, hogy feltegyék vagy érezhetik úgyis, hogy zavarnának vele. Könnyítsd meg az embereknek, hogy megtaláljanak és beszéljenek veled – tedd magad elérhetővé és megközelíthetővé. Ütemezz be olyan időszakokat, amikor meghallgatod őket vagy más olyan lehetőséget, amikor különösen ösztönözve érezhetik magukat, hogy megkérdezzék azt, ami a fejükben van ÉS válaszokat is kaphatnak a kérdéseikre. Így lehetnek a lehető legproduktívabbak és leghatékonyabbak.

Kérj visszajelzést! - A legtöbb vezető nem szeret őszinte visszajelzést kapni és nem is kér, ennek eredményeképpen csak ritkán kap - amikor rákényszerítik erre. A legjobb vezetők tudják, hogy a visszajelzés a legmegbízhatóbb út a fejlődéshez és fontos része annak a munkának, hogy a lehető legtöbbet kihozzák magukból és a lehető legjobb vezessék a rájuk bízott csapatot. A visszajelzés nemcsak a kritikáról és a javulásról szól, hanem ez a legjobb módja annak is, hogy felfedezzék az erősségeiket.

Adj visszajelzést! - A vezetőknek szükségük van egy nyitott kommunikációs csatornára az embereikkel. A visszajelzés adása (annak megtanulása) megnyitja a párbeszédet és mindkét irányba több őszinteséghez vezet, fokozza a hitelességet és kihangsúlyozza a kompetenciákat mindkét oldalon.

Mutasd ki, hogy érdekelnek! - Az egy óriási tévhit, hogy a vezetés csak a hatalomról, valamint a befolyásról szól, és hogy az érdeklődés mutatása, az együttérzés, a gyenge vezető jele. A legjobb vezetőkre nem a hatalmuk miatt emlékeznek, hanem azért, hogy milyen érzéseket keltettek az emberekben. Engedd, hogy tudják, érdekelnek, legyél ott nekik, és mutasd ki, hogy megbecsülöd és értékeled őket!

Könnyű megrekedni a mindennapok feladataiban és a felelősségben, de a végén ezek a kicsi és egyszerű dolgok számítanak a legtöbbet. 

Mikor volt az utolsó alkalom, hogy kiléptél az irodádból és azokkal foglalkoztál, akiket a legjobban értékelsz? 

VEZESS ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Regisztrálj a SkillCub -ba  és fejleszd az ún.'"soft" készségeidet, mint pl. időgazdálkodás, kommunikáció, konfliktuskezelés, kérdezéstechnika!

Ezek is érdekelhetnek: