Mi mindent tehet a vezető a bizalom elvesztése érdekében?

Megtörténhet azért, mert a vezető nem tartja fontosnak a bizalom meglétét és azért is, mert nincs tudatában annak, amit csinál.

Mi mindent tehet a vezető a bizalom elvesztése érdekében?

Hiszen éppen elég erőfeszítést tesz a különböző problémás helyzetek megoldásáért, a kitűzött célok eléréséért, a stratégia a megvalósításáért, a tulajdonos folyamatos tájékoztatásáért stb.

A bizalom építése és fenntartása rengeteg beszélgetéssel, az érzelmek kezelésével és csupa olyan dologgal jár, amire vezetőként nem mindig jut idő, energia és figyelem.

Az alábbi helyzetek szinte azonnal aláássák a bizalmat, hosszú távon pedig meg is semmisítik: 

  • Amikor személyes beszélgetésekből kerülnek ki információk a vezetőnek köszönhetően pl. valakinek a családi hátteréről és problémáiról. Pláne, ha egy"legtöbbetkávézó" vagy "láncdohányos" kolléga felé, akkor nem sok idő kell hozzá és a hír mindenkihez eljuthat  - a bizalomnak annyi.
  • Amikor valaki nem a megszokott, vagy nem az elvárt színvonalon teljesít és ezt a vezető akkor és ott, nagy plénum előtt, felemelt hangon, meglehetősen leminősítő stílusban szóba is hozza - véletlenül se négyszemközt  -, így demonstrálva, hogy "ilyet itt nem lehet csinálni", akkor az se nem motiváló, se nem tiszteletet tüköző - a bizalomnak annyi.
  • Amikor a vezető azt az elvet valja, hogy akinél az információ, azé a hatalom, akkor mindig csak annyit ad belőle, amennyi feltétlenül szükséges, és csak akkor, amikor már nem lehet tovább húzni. Teheti ezt azért, mert talán úgy gondolja, hogy nem mindenki alkalmas arra, hogy megosztható legyen vele az információ, vagy éppen nem érdemli meg a „tudást” valamiért. Úgy is vélheti, hogy alapból mindenkinek saját magának kellene utánajárni azoknak az információknak, amelyek a munkaköre-, feladatai megfelelő színvonalú ellátásához szükségesek. Teljesen mindegy mit gondol ez a vezető -  a bizalomnak annyi.
  • Amikor egy vezető álláspontja az, hogy neki nem kell megköszönni a munka elvégzését, mert ez alap és a kollégák azért vannak itt, hogy megcsinálják azt amivel megbízták őket, az nem túl inspiráló. Dicsérni pedig azért nem szokott ez a vezető, mert az leginkább elbizakodottsághoz vezet szerinte, és a végén még "fordítva ülnek a lovon ..." - a bizalomnak annyi.
  • Amikor a vezetőnek az a fő gondolata, hogy nélküle ez a hajó nem megy sehová. Hogy nélküle ez e cég sehol nem lenne. Hogy maximálisan megérdemli a megfelelő díjazást mindazért az erőfeszítésért, amit tesz... Az ő fejében a siker kizárólag egy embernek köszönhető, hiszen mindenki más csak azt csinálja, amit a ő mond. Mondanom sem kell - a bizalomnak annyi.
  • Amikor a vezető nem érzi magáénak azt a feladatot, hogy kultúrát építsen és emberi kapcsolatokat ápoljon, mert ő azért van itt, hogy kontrolláljon és a megfelelő irányba irányítsa a hajót, mindenki másnak pedig  hozzá kell igazodni  - a bizalomnak annyi.

Van bennük némi túlzás de sajnos olykor mégis szembejön az élő példa.

A bizalom az egyik olyan alaptényező, ami a hosszú távon fenntartható sikerhez nélkülözhetetlen - tegyünk érte!

VEZESS ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Ezek is érdekelhetnek: