Miből állapítható meg, ha vezetés kudarcot vallott?

Önmagában az, hogy valaki vezetőnek van titulálva, még nem jelenti azt, hogy valóban betölti a szerepét. Időnként a vezető kudarcot vall, és még csak észre sem veszi...

Miből állapítható meg, ha vezetés kudarcot vallott?

A pozíció és a vezetői cím megtartása nem bír túl sok tartalommal, ha nem megfelelően cselekszünk.

A vezetés egy aktív, folyamatos fejlesztést és javítást igénylő folyamat, aminek nem az az alapja, hogy kik vagyunk, vagy hol vagyunk a szervezeti diagramon, hanem azok a dolgok, amiket nap- mint-nap teszünk.

Mi a helyzet a vezetéssel?

  • Fejlődik vagy stagnál?
  • Haladunk előre vagy az álló vízben taposunk?
  • Felhagytunk vele és éppen csak úgy teszünk, mintha?

Az alábbi 10 a legfőbb tünete annak, hogy vezetőként nem a jó irányba haladunk:

Vízió hiánya 

A vezetők azok, akik megosztják az elég vonzó jövőképet. Ez az az elképzelés, ami mindenre vonatkozóan meghatározza az irányt, mind a vezető, mind a csapat szempontjából. Ha nem tudjuk, hogy merre tartunk, az összezavarja és elbizonytalanítja az embereket. A csapatnak szüksége van arra, hogy tudja merre, hová tart; szükségük van arra, hogy a vezetőjük meghatározza az irányt és elég vonzóvá tegye ahhoz, hogy kövessék azt/őt.

Úgy tenni, mintha mindent tudnánk

Az olyan vezetők, akik azt hiszik, hogy mindent tudnak, nem igazán vezetnek. A vezetés útja a kérdezésen, a hallgatáson és a tanuláson át vezet, a legjobb vezetők pedig folyamatosan egyfajta felfedező úton vannak. Úgy nem lehet tanulni, ha nem ismerjük be, hogy nem tudunk mindent.

Nem állítjuk kihívás elé a jelenlegi állapotot

A legjobb vezetők számára kényelmetlen a kényelmes. Ők azok, akik folyamatosan és következetesen arra „kényszerítik” magukat, hogy még többet tegyenek, még nagyobbat gondoljanak és túltegyenek azon, amit maguk körül látnak. Amikor nem jelent nagy kihívást a „status quo” vagyis a jelenlegi állapot fenntartása és nem teszünk a paradigmák ellen, akkor már nem vezetünk.

A beszélgetés hiánya

Ahol nincs kommunikáció, ott lekapcsolás történik. Ha nem csatlakozunk, nem kapcsolódunk azokhoz az emberekhez, akik a legértékesebbek számunkra, megszűnik a befolyás és már nem vagyunk a vezetőjük. Egy igazi vezető tisztában van a kommunikáció fontosságával és benne is marad.

A kollégákba vetett bizalom hiánya

A bizalom a vezetés alap pillére. Amikor nincs bizalom, akkor nincs lojalitás, nincs tisztelet és nincs hitelesség sem – ez pedig egy biztos jele annak, hogy már nem vezetünk, mert a vezetés nem történik meg a bizalom hiányában.

A változás hiánya

A vezetés az új dolgok megteremtéséről és az új utakon való előre haladásról szól. Amikor semmi sem változik, akkor nincs vezetés.

A vezetőbe vetett bizalom halála

Senki sem akar követni egy megbízhatatlan, bizonytalan, ám öntudatos „vezetőt”. Egyik tulajdonság sem ad biztosítékot arra, hogy bízni lehet bennünk vezetőként és útmutatóként.

A panaszok elhallgattatása

A negatív munkahely alapvetően káros, de ezzel együtt, bizonyos szintű panasz egészséges. A lényeg: ha senki sem panaszkodik, akkor az emberek kevesebbel is beérik, mint amit akarnak, mert úgy érzik, úgysem kaphatják meg vagy/és tartanak szóvá tenni bármit is. Hol van ebben a vezető?

Rendszeres késés

Ha nem tisztelünk másokat, ők sem fognak bennünket tisztelni, vezetőként sem. Ha gyakran késünk a megbeszélésekről vagy a találkozókról, és folyamatosan változtatjuk az időbeosztásunkat, nem fognak komolyan venni vezetőként.

Megpróbálunk mindenkinek kedveskedni

Ha a cél az, hogy mindenki elégedett legyen, akkor soha nem leszünk hatékony vezetők. A csapat akkor fog a legjobban teljesíteni, amikor egy kicsit túlfeszítve magukat átlépik a komfortzónájukat. Ha mindenkitől jóváhagyást, bólogatást várunk, akkor ez nem fog megtörténni és ráadásul még mindig nem lesz elégedett mindenki.

Ha ezek közül bármelyik minta ismerősen hangzik, tenni kell valamit, mielőtt megtörténik a teljes kudarc!

VEZESS, ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Regisztrálj a Club -ba  és fejleszd az ún.'"soft" készségeidet, mint pl. időgazdálkodás, kommunikáció, konfliktuskezelés, kérdezéstechnika!

Ezek is érdekelhetnek: