Van egy szokás, ami biztos, hogy Téged is megakaszt!

A legtöbb ember tipikusan a teljesítményhez kötődő szokásokat szeretné magáénak tudni és ezért hajlandó is keményen dolgozni. Ám mi a helyzet a gondolkodásoddal?

Van egy szokás, ami biztos, hogy Téged is megakaszt!

Vajon miért van az, hogy mindig az erősebb, a magasabb, a jobb teljesítmény az, amelyet leginkább el akarunk érni?

Nyilván kötődnek hozzá külső és belső elvárások, valamint gyermekkorhoz köthető „élmények”.

Kevés ember van, aki ne szeretne jobban teljesíteni, és több dolgot csinálni-, elérni egy-egy nap alatt. 

A fejekben az van, hogy így lehet több pénzt keresni, félretenni akár a nyugdíjas évekre, nyaralni menni, sőt talán még boldogabbnak is lenni ...

Tehát az emberek a legtöbb energiát a teljesítményhez kötődő szokások fejlesztésére fordítják, pedig valójában ezzel csak a felszínt kapargatják és nem a kiváltó okot.

Hányszor érezted úgy, hogy ... ha ugyanannyi időt és erőfeszítést tennél a személyes életedbe, mint amennyit a munkádba, akkor sokkal boldogabb és sikeresebb ember lennél?

Azt hiszem ez elég ritkán merül fel gondolati szinten, sajnos.

Hányszor volt olyan, hogy elolvastál egy könyvet, majd alkalmaztad a benne lévő tanításokat és remek eredményeket láttál ... majd idővel elhalványult minden?

Általánosan elmondható, hogy nem a teljesítményhez kötődő szokások jelentenek problémát, mert a legtöbb ember – és ez nem túlzás – jobban teljesít, mint saját maga gondolja.

A kérdés: „Ha nem a nagy teljesítményhez hozzájáruló szokásokra kell összpontosítanom, akkor mire?”

A rossz gondolkodási szokások a legtöbb embert meglehetősen alacsony szinten tartják - több szempontból is.

Valójában tehát a gondolkodásunk és nem a cselekedetünk tarthat bennünket megakasztva / beragadva / elakadva.

Mit jelent ez valójában?

Érdemes végiggondolni, hogy ...

Hányszor kezded a napot azzal, hogy képbe hozod magad a legfrissebb hírekkel vagy a közösségi oldalak böngészésével?

Az elmúlt időszak történései különösen negatív dolgokkal, háborúkkal, balesetekkel és egyéb tragédiákkal töltik fel az elméd ... és így kezded a napot.

Mit gondolsz milyen hatással van ez a napod további részére? És úgy általában az életed minőségére, mind a magánélet, mind a munka szempontjából?

Természetesen nem ez az egyetlen ami hatással van rájuk.

Ahhoz, hogy minőségi életet élj – és ez mindannyiunknak mást jelenthet –, válogasd ki a megfelelő összetevőket ... zárd ki a káros összetevőket ... és vedd észre, hogy MINDEN a gondolkodással kezdődik!

Hogyan működik?

Mi történne, ha valaki cukrot tenne a kávédba? – engedjük most el, ha anélkül iszod!

Nagy valószínűséggel rendben lennél vele, ugye?

Mi történne, ha valaki mérget tenne a kávédba?

Nos, akkor valószínűleg meghalnál.

1.   lecke: Az élet egyszerre cukor és méreg. Óvatosnak kell lenned!

Mi történne, ha a legnagyobb ellenséged dobna mérget a kávédba?

Akkor is rendben lennél, mert vele kapcsolatban óvatos lennél.

Mi történne, ha egy barátod véletlenül tenne mérget a kávédba?

Nos, akkor is halott lennél ...

2.   lecke: Figyelj a kávédra!

Óvatosnak kell lenni, mert teljesen mindegy, hogy ki adja át a rossz dolgokat!

Nem számít, hogy honnan jönnek, mert mindenképpen kárt okoznak, akár anyagilag, akár a kapcsolatok szempontjából, aakár az életed vagy éppen egy nyaralás a tét ...

Az elméd ajtajánál Neked kell őrt állnod!

El kell döntened, hogy mi jöhet be a gondolataidba – még ha nem is könnyű.

Ugyanúgy kell táplálnod és karbantartanod az elmédet, mint a testedet. Előbbi ugyanis nem jár konditerembe és nem tud túlélni a gyorséttermi kajáktól sem.

Az alábbi gyors gyakorlat abban segíthet, hogy vedd vissza a kontrollt az időd felett és állj őrt az elméd ajtajánál:

A héten cseréld le a kevésbé produktív tevékenységeket, mint hírek figyelése, közösségi média böngészése, időt pazarló telefonok, stb. produktív tanulásra, mozgásra vagy éppen a jelenlétet támogató tevékenységekre (pl. meditáció).

Egészítsed ki az alábbi mondatot a lehető legkülönbfélébb módon, azzal a céllal, hogy új, inkább előre vivő szokásokat alakíts ki:

Lecserélem a(z) ** óra **** **óra __****

Pl.: Lecserélem a 2 óra sorozatnézést 1 óra sportra és 1 óra, a személyes fejlődésemet szolgáló könyv olvasására.

Ha ennél tovább is akarsz lépni, akkor osszd meg 3 emberrel ezt a gyakorlatot, hogy mi a célod vele, és kérd meg őket, tartsanak felelősségben!

Majd végezd el naponta a vállalásodat, hogy új, produktív szokássá váljon. Ez nem egy hét alatt fog megtörténni, legalább 30 nap, de szerintem olykor több!

(Forrás: Jim Rohn)

VEZESS ÉS VISELKEDJ TUDATOSAN!

Nézz körül a Tudástár Letölthető anyagai és Tesztjei között is!

Regisztrálj a skillclub -ba  és fejleszd a különböző készségeidet, mint pl. vezetés, időgazdálkodás, kommunikáció, konfliktuskezelés, kérdezéstechnika!

Ezek is érdekelhetnek: