Feedback helyett Feedforward

Feedback helyett Feedforward

A FeedForward egy pozitív, a jövőre fókuszáló személyes fejlesztési folyamat, ami ugyan használja a tradicionális visszajelzést, de kiveszi belőle az ítélkező, kritikus jelleget és hozzáad egy jövőorientált szemléletet.

Jól illeszthető egy olyan programba, ami arra keresi a választ, hogy a vezetők vagy / és a csapattagok hogyan válhatnak tudatossá abban, hogy a viselkedésük milyen hatással van másokra, és hogyan tudják maximalizálni a hatékonyságukat, ha ezen dolgoznak.

A FeedForward előnyei:
  • a jövőre fókuszál, amit meg lehet változtatni, míg a múltat lehetetlen;
  • nem ítélkező, és nem kritizáló jellegű, sem a személyre, sem a gondolataira vonatkozóan;
  • keresztül könnyeben tanulhatunk a különböző perspektívákból;
  • esetén tényleg oda figyelünk, mert nem érezzük támadónak;
  • kereteiben nincs múltra vonatkozó visszajelzés - beleértve a velejáró érzelmi csomagot;
  • tág teret ad az ötleteknek – ráadásul kevesebb erőfeszítéssel.
A FeedForward folyamat lépései:
  1. 360° visszajelzés
  2. Viselkedés kiválasztása
  3. Reagálás
  4. Bevonás
  5. Után-követés

21 kevésbé hatékony vezetői viselkedésminta, amit górcső alá veszünk:

1. Szükségtelen versenyszellem – amikor a lényeg, hogy nyerjünk, mindig és mindenáron.

2. Okvetlenkedés

3. Okoskodás - az arra való folyamatos igény, hogy megmutassuk az embereknek, milyen okosak vagyunk.

4. Túl sok ítélkezés, kritizálás – fókuszban a mások (ki)értékelésére való magas igény, és saját standardjaink rájuk erőltetése.

5. Romboló, negatív mondatkezdetek – ÉS egyéb szarkasztikus észrevételek mások kárára.

6. „Ez nagyszerű, de ...”

7. Indulatos, meggondolatlan beszédmodor – az érzelmi kicsapongás, mint vezetői eszköz.

8. Kivételezés a kedvencekkel – és ráadásul nem feltétlen vesszük észre az igazságtalan bánásmódunkat.

9. A hírhozó büntetése – amikor megfontolás nélkül támadjuk azt, aki segíteni próbál és többnyire ártatlan a történtek alakulásában.

10. Nem adunk kellő elismerést – képtelenség, hogy dicséret hagyja el a szánkat.

11. Kifogások – ami sok esetben a felelősség áttolása másokra, valamint a saját bosszantó viselkedésünk átpozicionálása egy szükséges és fontos kellékké, hogy az emberek elnézők legyenek.

12. Figyelmetlenség – a passzív-agresszív viselkedés legbosszantóbb megnyilvánulási formája a munkatársakkal szemben (is).

13. A felelősség áthárítása – mindenki más hibás, rajtunk kívül.

14. Negativitás - “elmagyarázom, hogy miért nem fog működni” – az arra való igény, hogy akkor is megosszuk a negatív gondolatainkat, amikor nem kérték.

15. A bocsánatkérés elmulasztása – képtelen vagyunk felelősséget vállalni a tetteinkért, beismerni, hogy tévedtünk, vagy tudomásul venni, hogy a cselekedeteink hatással vannak másokra.

16. A hála, az elismerés kifejezésének elmulasztása - mint a rossz modor egyik legjellemzőbb formája.

17. Információ visszatartása – nem osztjuk meg az információkat azért, hogy bizonyos előnyöket és a hatalmat magunknál tartsuk.

18. Nem létező érdemek fitogtatása – mások érdemeivel toljuk előtérbe magunkat, túlértékelve a saját hozzájárulásunkat a sikerhez.

19. Múltban ragadás – múltbeli eseményekre és emberekre hivatkozás.

20. Mentegetőzés, avagy egyfajta túlnövesztett én – a hibák erényként való beállítása pusztán azért, mert „az vagyok, aki”.

21. A cél iránti megszállottság – ami gyakran az előző 20 viselkedés alapját is képezi.

A FeedForward lényege: ”Segíts többet!” és „Ítélkezz kevesebbet!”

A cél az elköteleződés egy produktívabb vezetés és a jobb kapcsolatok irányába.

Töltsd le az anyagot, hogy jobban megismerd!

A "Letöltés" gombra kattintva elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatvédelmi Szabályzatot.